راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری در راستای تسریع ارائه خدمات به شهروندان در آینده نزدیک

تعمیر تجهیزات و کفپوش کردن محل بازی کودکان در پارک های سطح شهر
ملاقات عمومی شهروندان با غلامرضا فرجی شهردار اقبالیه

شهردار اقبالیه از راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری در راستای تسریع ارائه خدمات به شهروندان(در راستای سیاستهای دولت مبنی بر راه اندازی میز خدمت الکترونیکی)  در آینده نزدیک خبر داد..

غلامرضا فرجی از راه‌اندازی سامانه «شهروند سپاری» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: سامانه «شهروند سپاری» امکان صدور غیر حضوری استعلامات شهرسازی اعم از استعلام نقل و انتقال و ادارات را برای شهروندان فراهم می‌کند و در ارائه الکترونیکی استعلامات شهرسازی این امکان را به شهروندان می‌دهد تا با مراجعه به پرتال شهرداری مراحل ثبت و دریافت استعلامات را تا حصول نتیجه به صورت الکترونیکی و غیر حضوری به انجام برسانند.

وی تصریح کرد: ثبت درخواست توسط متقاضی، گرفتن تصدیق گواهی به صورت آنلاین، عدم نیاز به بازدید و مغایرت‌گیری از جمله مزایای استعلام الکترونیک است که با هدف تسریع و تسهیل در خدمات‌رسانی به شهروندان به صورت غیر حضوری، کاهش زمان پاسخگویی به درخواست، پرداخت عوارض و اخذ پاسخ استعلام به صورت آنلاین توسط متقاضی طراحی و اجرا می‌شود.

شهردار اقبالیه گفت: طبق اطلاعات آماری در این شهرداری و سایر شهرداری‌های کشور، در وضعیت کنونی مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام بین ۳۰ تا ۴۰ روز به طول می‌انجامد و متقاضیان ضمن مراجعه حضوری باید پاسخ استعلامات را نیز از شهرداری، اداره ثبت اسناد و دفتر خانه‌های اسناد رسمی پیگیری کند که با اجرای طرح «شهروند سپاری» مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام به ۴۸ ساعت کاهش می‌یابد و همه مراحل گرفتن استعلام را هم متقاضی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

فرجی با اشاره به قابلیت‌های سامانه «شهروند سپاری» افزود: خدمات در این سامانه به صورت عمومی و اختصاصی ارائه می‌شود، خدمات اختصاصی که پس از احراز هویت و ثبت نام کاربران انجام می‌شود شامل استعلام ادارات، نقل و انتقال، مشاهده درخواست‌ها و پرداخت‌های پیشین و جستجوی ملک است.

وی گفت: خدمات عمومی نیز بدون نیاز به ثبت نام بوده و شامل اعلام ضوابط ساخت و ساز ملک، محاسبه عوارض‌های صدور پروانه، نوسازی و صنفی، سوابق پرداختی عوارض، تصدیق گواهی، شهر نما و پیگیری درخواست است.

شهردار اقبالیه خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق مراجعات شهروندان به شهرداری، ۷۰ درصد از این مراجعات در خصوص دریافت استعلامات شهرسازی از جمله استعلامات، نقل و انتقال و از اداراتی مانند بانک‌ها، دفترخانه‌ها و ادارات خدمات رسان (برق، گاز، تلفن و…) بود که بعد از طراحی این سامانه خدمات به صورت آنلاین به شهروندان ارائه خواهد شد

امکان ثبت دیدگاه بسته شده است

Skip to content