حفظ درخت ، تداوم حیات

روز احسان و جشن نیکوکاری
نهمين شمس وجود، سرچشمه جود

‍ پیام سرپرست و رئیس شورای اسلامی اقبالیه به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری/ کاشت نهال

« به نام پروردگاری که هستی بخش است و کاشتن و آباد کردن را دوست دارد»

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی اقبالیه: متن پیام به شرح ذیل می باشد.

آنچه امروز بخش بزرگی از ثروت و دارایی ما را تشکیل می‌دهد جنگل‌ها است که به‌دست با تدبیر پیشینیان ایجاد شده است و ما امروز به دلیل خردورزی آنهاست که می توانیم نفس بکشیم ،از زیبایی جنگل ها و جاندارانی که حیات آنها وابسته به درختان است بهره‌مند باشیم و از یک محصول درختان برای مصارف تغذیه ای و صنعتی استفاده کنیم.

هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیکان ما بر جای مانده است به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری، در کاشت نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی کوشا باشیم.

امروزه دوام بخش بزرگی از درآمد صنایع وابسته به کشاورزی، مشروط به حیات درختان است. صنایع عظیم چوب و کاغذ، صنعت ساخت رنگ و رزین، صنایع غذایی و صنایع تبدیلی و تکمیلی که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارند و موارد متعدد دیگر، همگی مدیون وجود با برکت درختان هستند و به تبع آن درآمد و معیشت میلیون‌ها خانوار نیز وابسته به آن است.

از سوی دیگر، در شرایط که جهان به دلیل توسعه شهرنشینی، صنایع آلاینده و کارکرد ماشین آلات با معضل مرگ‌آور آلودگی هوا دست به گریبان است، درختان بی ادعا و بزرگوار بهترین گزینه برای نجات بشریت است.

در پایان، هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را به شهروندان عزیزمان تبریک می گوییم و یقین داریم برای شما فرهیختگان، هر فرصتی روز درختکاری است.

✅غلامرضا فرجی سرپرست شهرداری اقبالیه
✅محمد رضایی رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه
? اقبالیهشهری برایهمه

Skip to content